Григорий (gest) wrote,
Григорий
gest

Ностальгия, ложная память, безумие и минотавры

"Madness and the Minotaur is a text adventure game. It is a brutal, unfair, senseless labyrinth which is amateurishly written and probabaly unwinnable. The parser is primitive and arbitrary. Object placement is semi-random (some objects are guaranteed to be on certain floors of the labyrinth). Some objects are protected by key-rules: for example, you can’t pick up the shield unless you’re holding some other object. In one game, that might be the dagger, in another, the sword. There’s never any explanation for these rules; they simply are. If you are holding the dagger, you can reach the shield. If you’re not, the shield is out of your reach. There’s a wandering Oracle whom you’ll meet occasionally, who will tell you the arbitrary rules. But sometimes he lies. (...)

“Cruel” doesn’t even begin to describe this game. (...)

The game was written by “Spectral Associates,” a company that usually put author credits on their games, but didn’t on this one. Who actually wrote it? What was he thinking?"


madius, ты?!
Subscribe

  • К предыдущему

    Так, довесок, выяснилось, что упоминание мира Зелёного Солнца в "Часе Быка" — это привет, переданный предыдущей книге, "Туманности Андромеды", а…

  • "Ефремов заблуждался", ч.3

    ( ...) 5. Почему меня это так дёргало? Помните "Последний кольценосец" Еськова? Я не могу претендовать на знание текста, потому что я его бросил в…

  • "Ефремов заблуждался", ч.2

    ( ...) 4. Теперь, собственно, главная тема, вращение Торманса. " Полушарие, обращенное вперед по бегу Торманса на орбите, назвали Северным, а…

  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 0 comments